Kézirat nem vész el (Toon Horsten: A páter és a filozófus)
A második világháború idején egy flamand szerzetes élete kockáztatásával menti ki a titkosírással írt Husserl-hagyatékot a náci Németországból - a hamarosan megszállás alá ker...
Tisztelet a trónon megőszült alkotmányos monarchának, a brit irodalom kisebb-nagyobb alkotóinak és az olvasás szenvedélyének: Alan Bennett könyvecskéje egyetlen szeretetteljes...
Menekülés(ek), árulás(ok), kiáltvány(ok) (Édouard Louis regényeiről)
A társadalmi felemelkedés - árulás, állítja önéletrajzi könyveiben a kulturális migráció árnyoldalait mélyen megtapasztaló Édouard Louis. Debütáló szerzőnk, Kun János Róbert k...
Egy sosemvolt háború (Kamel Daoud Goncourt-díjas regényéről)
Friss Goncourt-díja után elolvastuk Kamel Daoud komoly botrányt kiváltó, Algériában egyenesen betiltott regényét, az Hourist. Mindent a könyvről Sárdi Krisztinától!
Miért ne utazzunk soha luxusvonaton? (Benjamin Stevenson: Ezen a vonaton mindenki gyanús)
Benjamin Stevenson megírta a Gyilkosság az Orient expresszen modern ausztrál verzióját - mi pedig nemcsak azt tudjuk meg Katona Ágnestől, hogy sikerült mindez, hanem azt is, m...
Hatalmas és sötét (Mariana Enríquez: Részünk az éjszakából)
Mariana Enríquez több novelláskötetben bizonyította már, hogy a gótikus horror Stephen Kinggel versengő mestere, de vajon beszakad-e az asztal 648 oldalas nagyregényétől? Fark...
A rejtett többség mítosza (Claudia Durastanti: Ismerős idegenek)
New Yorktól egy olasz faluig ível Claudia Durastanti kettősségekben gazdag regénye, mely megmutatja, milyen két siket szülő gyerekeként felnőni. Kiss György kritikájából ugya...
Talán most, talán soha (Willem Elsschot: Kenegetés / A láb)
Kevesen vannak, akik a flamand irodalom álneves klasszikusánál, Willem Elsschotnál mélyebben átélték kapitalizmus és művészet kapcsolatát. Kisregény-párosában a két világhábor...
Tökéletlen idők (Jacobo Bergareche: Tökéletes napok)
Egy feleség, egy szerető és William Faulkner - hát nem tuti sikerrecept? Recenzensünk, Hannos Gábor erősen kétli mindezt. Kritika Jacobo Bergareche könyvéről.