Szemlesütve (James Joyce és a szifilisz stigmája, 2. rész)
Milyen sztereotípiák tapadnak a szifilisz és művészet kapcsolatához, és mennyiben befolyásolta mindez a szifiliszes alkotók befogadását? Farkas Ákos újabb eszmefuttatása Joyce...
Szemlesütve (James Joyce és a szifilisz stigmája, 1. rész)
Ritka az, hogy egy chilei esszérészlet új irányba tegye egy anglista kutatási irányát, jelen esetben viszont pont ez történik: Farkas Ákos vizsgálja meg, tényleg volt-e szifil...
A hűtlenség, melyen senki sem veszít (A Helikon Kultúrorvostan/ orvosbölcsészet-számáról)
Van-e, lehet-e kapcsolat orvostudomány és irodalom között? Ha igen, mi áll a metszéspontjában: művészet vagy tudomány? Farkas Ákos szuperalapos megakritikája a Helikon úttörő...
Egy utóélet anatómiája (John Rodden: George Orwell – legenda és örökség)
Hogyan lett legenda, állandó referenciapont és popkulturális ikon George Orwellből? Mennyire ferdítette el mindez életművét? És legfőképp: lehet-e még róla újat mondani 2022-b...
Náci kollaboráns vagy brit valóságtól elszakadt, apolitikus álmodozó volt P. G. Wodehouse? George Orwell szenvedélyes hangú védőbeszéde nem hagy kétséget az olvasóban.
Árulás vagy passzív ellenállás? Wodehouse a náci rádióban
Áruló vagy passzív ellenálló volt a ma 140 éve született P. G. Wodehouse? Az előbbi ellen érvelő George Orwell délutáni nagyesszéjét a fordító Farkas Ákos vezeti be.